Page 132 - PELAN STRATEGIK PENDIGITALAN (PSP) KKM 2021-2025
P. 132

PELAN STRATEGIK PENDIGITALAN                                                                                                                                              PELAN STRATEGIK PENDIGITALAN
                 2021 - 2025                                                                                                                                                                                      2021 - 2025

                 KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA                                                                                                                                                    KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA


                                                                                          PEMILIK
                     STRATEGI ICT              PROGRAM/AKTIVITI           PRIORITI
                                                                                         PROGRAM
                S1: Pemantapan Tadbir   P2: Pemerkasaan Dasar dan          Tinggi    Bahagian
                Urus Digital            Polisi Digital  Perkhidmatan                 Pengurusan
                                        Kesihatan                                    Maklumat (BPM)


                                        i.   Menyediakan atau
                                            mengemaskini polisi dan
                                            prosedur ICT sedia ada;

                                        ii.   Membuat naziran dasar dan
                                            polisi digital perkhidmatan
                                            kesihatan; dan

                                        iii.  Melaksanakan Program Hari
                                            ICT KKM.
                                        P3: Pemantapan Pengurusan         Sederhana Bahagian
                                        Perolehan Digital                            Pengurusan
                                                                                     Maklumat
                                        i.   Menyediakan Garis Panduan               (BPM),
                                            Perolehan Berpusat  Digital              Bahagian
                                            untuk skop Automasi Pejabat              Pembangunan
                                            (Office Automation), Hospital            Kesihatan
                                            atau Klinik.                             Keluarga
                                                                                     (BPKK),
                                                                                     Bahagian
                                                                                     Perkembangan
                                                                                     Perubatan
                                                                                     (BPP)
                S2: Pemantapan          P1: Pengukuhan  Perkhidmatan       Tinggi    Pasukan Projek
                Perkhidmatan            Kesihatan Digital Melalui                    EA KKM
                Kesihatan Digital       Pendekatan Enterprise
                Melalui Pendekatan      Architecture (EA)
                Enterprise
                Architecture (EA)       i.   Membangunkan artifak EA
                                            high-level KKM;

                                        ii.   Melaksanakan
                                            pembangunan kapasiti EA;
                                            dan

                                        iii.  Melaksanakan pengurusan
                                            perubahan EA.


















         110
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137