Page 191 - PELAN STRATEGIK PENDIGITALAN (PSP) KKM 2021-2025
P. 191

PELAN STRATEGIK PENDIGITALAN                                       PELAN STRATEGIK PENDIGITALAN
 2021 - 2025                                                                               2021 - 2025

 KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA                                             KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA





                            KEUTAMAAN   TINGGI                TINGGI                 TINGGI







                        PENDEKATAN   PELAKSANAAN   (IN-HOUSE/   OUTSOURCE/   CO-SOURCING)   In-House   In-House/   Outsource   In-House







                         TEMPOH LAKSANA   TAMAT   MULA   Dis 2025   Jan 2021   Dis 2025   Jan 2021   Dis 2025   Jan 2021   Dis 2025   Jan 2021   Jun   Mei 2021   2021   Dis   Jul 2021   2025










                           PEMILIK   PROGRAM   Bahagian   Pengurusan   Maklumat (BPM)    Bahagian   Pengurusan   Maklumat (BPM),   Bahagian   Perkembangan   Perubatan (BPP) &   Bahagian   Perkembangan   Kesihatan Keluarga   (BPKK)   Pasukan Projek EA   Pasukan Projek EA









                            SASARAN   Sepanjang lima tahun  Sekurang-kurangnya dua   polisi dan prosedur ICT  disediakan atau dikemaskini  mengikut keperluan semasa.      Setiap Tahun  Satu laporan naziran dasar   dan polisi digital   perkhidmatan kesihatan   disediakan.   Setiap Tahun  Satu program Hari ICT KKM    dilaksanakan .   Sepanjang Lima Tahun  Sekurang-kurang satu garis  panduan disediakan bagi   setiap skop.    Jun 2021  12 artifak EA high-level KKM   dihasilka













                            AKTIVITI   Menyediakan atau  mengemaskini polisi dan   prosedur ICT sedia ada   Membuat naziran dasar dan  polisi digital perkhidmatan   kesihatan   Melaksanakan Program Hari ICT   Menyediakan Garis Panduan  Perolehan Berpusat Digital untuk   i. Automasi Pejabat (Office   S2 : Pemantapan Perkhidmatan Kesihatan Digital Melalui Pendekatan Enterprise Architecture (EA)   Membangunkan artifak EA   high-level KKM untuk   menjajarkan keperluan   pendi






                                   1.        2.          KKM      skop    Automation);   ii. Hospital; atau    iii. Klinik.   1.   2.



                            PROGRAM (P)   P2: Pemerkasaan Dasar   dan Polisi Digital   Perkhidmatan Kesihatan   P3: Pemantapan   Pengurusan Perolehan   Digital   P1:    Pengukuhan  Perkhidmatan  Kesihatan Digital Melalui   Pendekatan Enterprise   Architecture (EA)
















                                                                                                            169
                                                                                                            169
   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196