Page 176 - PELAN STRATEGIK PENDIGITALAN (PSP) KKM 2021-2025
P. 176
PELAN STRATEGIK PENDIGITALAN PELAN STRATEGIK PENDIGITALAN
2021 - 2025 2021 - 2025
KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA
dan fasiliti
penyampaian efektif kos ICT bagi dan Mengekalkan
OBJEKTIF PROGRAM keberkesanan perkhidmatan kesihatan secara Memastikan ketersediaan infrastruktur menyokong emerging technologies Memperkasakan organisasi dan tadbir urus ICT di agensi (JKN,Institut,Bahagian) modal insan yang kepakaran dan bakat dalaman. Mewujudkan tadbir urus pengurusan dan penyelarasan data kesihatan Memantap, menambahbaik dan menyebar luas Memastikan pematuhan kepada dasar melalui Mengadaptasi dasar dan polisi digi
Meningkatkan kesihatan. Memastikan dasar sedia ada program naziran
optimum i. ii. iii. i. ii. iii. i. ii.
PROGRAM (P) P2: Adaptasi Perkhidmatan Cloud P3: Penyediaan Infrastruktur Emerging Technologies P1: Pemerkasaan Rasionalisasi Tadbir Urus Digital Di Semua Peringkat P2: Pemerkasaan Dasar dan Polisi Digital Perkhidmatan Kesihatan P3: Pemantapan Pengurusan Perolehan Digital P1: Pengukuhan Perkhidmatan Kesihatan Digital Melalui Pendekatan Enterprise Architecture (EA)
STRATEGI (S) Tadbir Urus Digital S2: Pemantapan Kesihatan Digital Melalui Pendekatan Architecture (EA)
S1:Pemantapan Perkhidmatan Enterprise
OBJEKTIF TERAS STRATEGIK Menggubal dan menambah baik tadbir urus digital supaya sentiasa relevan dengan persekitaran perkhidmatan kesihatan. Melebarluaskan jalinan kolaborasi strategik untuk menggembleng kepakaran awam dan swasta dalam meningkatkan perkhidmatan kesihatan.
1. 2.
STRATEGIK (TS) TS3: Tadbir Urus Digital Dinamik dan Tangkas
TERAS
154
154