Page 177 - PELAN STRATEGIK PENDIGITALAN (PSP) KKM 2021-2025
P. 177
PELAN STRATEGIK PENDIGITALAN PELAN STRATEGIK PENDIGITALAN
2021 - 2025 2021 - 2025
KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA
gari
mengikut EA dikemaskini diurus tadbir awam tenaga, polisi dan digital kesihatan
OBJEKTIF PROGRAM pelaksanaan perancangan yang telah ditetapkan; artifak EA sentiasa mengikut keperluan perkhidmatan kesihatan. Memastikan kolaborasi strategik digital mengikut prosedur, peraturan dan dasar semasa. Mengadakan kolaborasi strategik di peringkat untuk menggembleng sumber pematuhan dasar, panduan bagi mewujudkan keseragaman; Memastikan maklumat tepat dan dilindungi. Memastikan penggunaan perkhidmatan kesihatan mematuh
Memastikan Memastikan kepakaran dan kos. Memastikan di kalangan warga KKM. Memantapkan berdasarkan keperluan Institusi dan fasiliti); teknikal digital;
dan swasta
i. ii. i. ii. i. ii. i. ii. iii.
PROGRAM (P) P2: Pemantauan Pelaksanaan Enterprise Architecture (EA) P1: Pengukuhan Tadbir Urus Kolaborasi Strategik Digital Di Peringkat Awam dan Swasta P2: Pelaksanaan Kolaborasi Strategik Digital Di Peringkat Awam dan Swasta P1: Pemantapan Keselamatan Maklumat P2: Pematuhan Dasar Keselamatan Siber P1: Pembangunan Rangka Kerja Kompetensi Kesihatan Digital P2: Pelaksanaan Rangka Kerja Kompetensi Kesihatan D
STRATEGI (S) S3: Pengukuhan Kolaborasi Strategik S4: Pemerkasaan S1: Pengukuhan
Digital Ekosistem Keselamatan Maklumat Kompetensi dan Pembudayaan Digital
OBJEKTIF TERAS STRATEGIK Memantapkan warga KKM yang berpengetahuan, berkemahiran digital dan diiktiraf. Mengoptimumkan tahap potensi dan penggunaan perkhidmatan digital. Memperkasakan pembudayaan
1. 2. 3.
STRATEGIK (TS) TS4: Pemerkasaan Peluasan dan Pembudayaan Pendigitalan
TERAS
15555
1