Page 178 - PELAN STRATEGIK PENDIGITALAN (PSP) KKM 2021-2025
P. 178
PELAN STRATEGIK PENDIGITALAN PELAN STRATEGIK PENDIGITALAN
2021 - 2025 2021 - 2025
KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA
pengurusan latihan di KKM pertandingan produk, seperti teknologi yang emerging
di
OBJEKTIF PROGRAM pendigitalan dalam pelaksanaan program di semua peringkat talian dalam penyertaan inovasi digital di pelbagai peringkat digital inovasi dan berjaya meraih anugerah dan pengiktirafan Meningkatkan kualiti R,D & C kesihatan digital dalam R,D&C technologies berkaitan kesihatan digital
Membudayakan pengetahuan dan dalam (IPKKM, JKN, Institusi dan Fasiliti) Menggalakkan perkhidmatan, proses kerja pelbagai peringkat. Mengoptimumkan
secara Mengiktiraf
PROGRAM (P) P3: Pembudayaan Adaptasi Digital Yang Berterusan P1: Galakan Secara Berterusan Dalam Penghasilan Inovasi Digital Di Semua Peringkat Di KKM (IPKKM, JKN, Institusi dan fasiliti) P2: Pengiktirafan Inovasi Digital P1: Pemantapan Jalinan Kolaborasi Strategik dengan Pelbagai Agensi Dalam Bidang R, D & C Kesihatan Digital P2: Pemerkasaan Fungsi Institusi Penyelidikan Kesihatan/Fasiliti/ Individu Yang Terlibat
STRATEGI (S) S2: Pengukuhan Pengiktirafan Inovasi S3: Pengukuhan Pembangunan dan Pengkomersialan (R, D & C) Kesihatan
Digital Keupayaan Penyelidikan, Digital
OBJEKTIF TERAS STRATEGIK perkhidmatan digital secara menyeluruh. Mengiktiraf inovasi digital yang berjaya meraih anugerah dan pengiktirafan di pelbagai peringkat. Meningkatkan keupayaan penyelidikan, pembangunan dan pengkomersialan (R,D&C) kesihatan digital.
4. 5.
STRATEGIK (TS)
TERAS
156
156