Page 94 - PELAN STRATEGIK PENDIGITALAN (PSP) KKM 2021-2025
P. 94

PELAN STRATEGIK PENDIGITALAN                                                                                                                                              PELAN STRATEGIK PENDIGITALAN
                 2021 - 2025                                                                                                                                                                                      2021 - 2025

                 KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA                                                                                                                                                    KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA



                       Perincian bagi program ini adalah seperti di Jadual 6-3.

                                    Jadual 6-3: Pemantapan Pengurusan Perolehan Digital

                                               Memastikan perbelanjaan optimum dengan perancangan
                       Objektif
                                               perolehan yang komprehensif
                       Tempoh Masa             Januari 2021 hingga Disember 2025
                                               i.   Bahagian Pengurusan Maklumat (BPM)
                       Pemilik Program         ii.  Bahagian Perkembangan Perubatan (BPP)
                                               iii.  Bahagian Perkembangan Kesihatan Keluarga (BPKK)

                                                Sepanjang lima tahun
                        Sasaran                 Sekurang-kurangnya satu garis panduan disediakan bagi
                                                setiap skop

                       Keutamaan               Sederhana





               6.3  STRATEGI 2: PEMANTAPAN PERKHIDMATAN
                       KESIHATAN DIGITAL MELALUI PENDEKATAN
                       ENTERPRISE ARCHITECTURE (EA)


                       Pemantapan    perkhidmatan   kesihatan  digital  melalui  pendekatan  Enterprise
                       Architecture (EA) merupakan strategi untuk meningkatkan keberkesanan dan
                       kecekapan operasi busines dan pendigitalan KKM serta perolehan yang memenuhi
                       spesifikasi keperluan dengan kos yang lebih optimum. Terdapat dua program di
                       bawah pemantapan perkhidmatan kesihatan digital melalui pendekatan  Enterprise
                       Architecture (EA) yang dikenal pasti iaitu:





                                    1                                       2





                         Pengukuhan Perkhidmatan
                           Kesihatan Digital Melalui              Pemantauan Pelaksanaan
                           Pendekatan Enterprise                  Enterprise Architecture (EA)
                              Architecture (EA)
























         72
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99